Avatar

Så....  vad tyckte jag om den otrooooooligt hypade filmen?
Den var riktigt bra! Precis min cup of tea!
Jag tänker inte praisa filmen mer än så eftersom ni redan har hört allt om hur "fantastisk och romantisk" den är (oh don't get me wrong, it is) istället tänker jag berätta om en sekund under filmen som jag kände mig otroooligt dum.... Jag vände mig om till höger där det satt en äldre dam med slöja och SOLGLASÖGON! Shit tänkte jag, vilken skum typ döljer hon någonting? Jag vände mig till min syster på andra sidan för att påpeka det för henne och hör och häpna HON HADE SAMMA GLASÖGON... och jag... och resten av folket i bio-salongen..... de är liksom ett krav för att man skall kunna se 3D filmen..........
Visst är de blåa filurerna helt otroliga men har ni som jag sett filmen måste ni ju inse vem den riktigt coola hjälten var? huh? Bruden som satte sig emot en hel armé av flygmaskiner för något hon aldrig sett eller upplevt!
Trudy(piloten som körde huvudpersonerna upp och ner för de dära bergen) Träffade ju faktiskt aldrig någon utav det blå folket, hon var inte äns nere på planeten men ändå tog hon deras sida i fighten, detta tycker jag är riktigt mod! (ja jag inser att det bara är en film :P)
So I present to you, the real hero of Avatar, Truuuudy the pilot!!! *weeeeeeeeeey*
När jag kom hem till J (ungefär 1 på natten!!!!) berättade jag också att jag fått lite Pocahontas-vibbar av filmen, jag menar Native girl teaches Ignorant guy about the wonders of nature and then they, and their love for nature and eachother, forces them to take up the fight against lots of white people..... ok kankse mörka i avatar också då men ni fattar. Jag vet inte om jag har nämnt det ännu men J är något av en nörd, han har aldrig sett Avatar men han Har läst om hur denne skall vara samma som pocahontas, jag verkar alltså inte vara ensam om denna åsikten.
CHeck it out!:
Som sagt, filmen var allmänt bra, 3d upplevelsen var awesome men jag känner ändå att jag måste införa ett litet tips till de som skapar 3d filmerna.... OM NI SKA HA SHOWER KL 12 PÅ NATTEN FIXA GLASÖGONEN SÅ ATT MAN LUTA HUVUDET ÅT SIDAN UUUUUTAN ATT FILMEN BLIR HELSUDDIG!! goooosh!

Kommentarer
Postat av: Wify

"Jag vände mig om till höger där det satt en äldre dam med slöja och SOLGLASÖGON! Shit tänkte jag, vilken skum typ döljer hon någonting? Jag vände mig till min syster på andra sidan för att påpeka det för henne och hör och häpna HON HADE SAMMA GLASÖGON... och jag... och resten av folket i bio-salongen..... de är liksom ett krav för att man skall kunna se 3D filmen..........

"



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAH jag satte kaffe i halsen när jag läste det där hahaha

2010-02-12 @ 10:10:22
Postat av: Linda Mensbinda

Jahaaaa.. spännande ;)

2010-02-12 @ 14:07:31
Postat av: matilda| besök gärna min smyckessida med bla handsmycken

haha kul x)

2010-02-27 @ 16:08:35
URL: http://bambee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0