Falugryta med äpple


Pris: ? Tappade bort kvittot, men inte så dyrt i alla fall :P

Shoppinglista: Falukorv 400gr
Äpple 2st
Lök 1/2 st
Krossade tomater (med örter) 1 burk
Paprika 1 st
Matlagningsgrädde
ris
Tillagningstid: ca 15min (ris 20)
Portioner: ca 3 Vi var två som åt och jag hade tillräckligt för lunch dagen efter
Spicyness :) 0/5
Tillagning:
1.Förbered: Skär falukorven i bitar. Ta bort äpplets kärnhus och hacka äpplen, lök och paprika.

2. Koka ris

3. Stek falukorv i lite matfett på medelvärme i cirka 4 minuter.

4.Lägg i äpple,lök och paprika och fräs i någon minut tills löken är nästan genomsynlig.
5.Tillsätt i pannan  krossade tomater, och grädde.
Salta och peppra. Låt småkoka 3-5 min.
Kommentarer:
Jag har ändrat original receptet lite eftersom jag inte gillar oliver och rotselleri :P. Och ska jag vara helt ärlig glömde jag lägga i matlagningsgrädden när jag gjorde den men det går fint att äta ändå! Jag lovar! Min syster åt det också :D


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Låter ju smaskens =) Måste jag testa less på all mat man lagar,de är ju samma stort sätt =)

2010-02-07 @ 16:42:33
URL: http://neapea89.blogg.se/
Postat av: Jenna (Dimeadozen)

Ja Linnéa exakt så känner jag med :D därför blir jag så glad när jag lyckas göra ngt nytt ^^

2010-02-07 @ 20:57:53
URL: http://dimeadozen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0