Ninas Special


Pris: ca 50kr
Shoppinglista: Picnic Bog (28kr)
Ananas skivor (9kr)
Matlagningsgrädde 2,5dl (10kr)
Ris
Ost
Ungefärliga priser från hemköp
Tillagningstid: ca 50min
Portioner: 2 (och lite över till lunch)
Spicyness :) 0/5
Tillagning: 1. Koka ris
2. Lägg i ugnssäker form
3. Skär picnicbogen i skivor
4. Placera dessa ovanpå riset
5. Häll över matlagninsgrädden
6. Täck med ananasskivor
7. Täck med ost (we love us some cheese)
8. Ställ in i ugnen - 175grader, ca 20min
Kommentarer: Denna maträtt är döpt efter min mammas kompis eftersom det var där vi åt den som barn, en favorit hos hela vårt familj och så enkel att det nästan inte går att misslyckas.
Serveras med Grillkrydda (and lots of it). Jag vet att det låter lite skumt men ge det en chans för det är verkligen otroligt gott, passar även för barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0