Hastigt och lustigt som en gepard i en clowndräckt.

Så lektionen är slut och för att vara helt ärlig är jag inte säker på vad som hände. Vi lärde oss att starta ett nytt projekt samt några (för mig självklara) regler som t.ex. ett kommando måste följas av () och varje öppnings "(" måste följas av en stägnings ")".
Jag kanske kommer klara mig iallafall.

Nu sitter jag och laddar ner Visual Studio, programmet som vi programmerar i. Det är jätte-segt och jag gjorde misstaget att börja nerladdningen i dator-rummet som vi hadde lektionen i. Jag vågar inte flytta mig för jag vill inte tappa internet-kopplingen men å andra sidan är jag grymt hungrig och skulle vilja ha en leverpastejsmacka ifrån cafeterian. 75% complete.

Imorse innan jag gick till skolan hjälpte J mig att installera Windows på min mac. Detta kankse låter enkelt men kruxet är att jag vill ha/behöver båda operativsystemen och vill inte nöja mig med bara ett. Då måste man sätta upp något som heter bootcamp, detta tillåter dig att välja vilket av operativ systemen du vill starta datorn i, detta för att jag skall kunna installera saker som t.ex. Visual Studio (som jag får gratis av skolan) utan att behöva använda något annat program för mac.

Nu har J, vågar jag säga frivilligt?, erbjudit sig att göra detsamma på min klasskompis Lottes mac! Ibland är han bra snäll :D Men jag lär ju få höra både det ena och det andra om hur han körde i 6timmar för att JAG skulle få träffa min kusin och hur han kämpade och slet för att JAG och MIN kompis skulle få windows på våra datorer... Nåja, det brukar räcka med att jag kliar honom lite på ryggen så går det snabbt över.
Man har ju sina knep ;)

Tyvärr så betyder det här ju också att jag får släpa på två datorer hem istället för en. pfff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0