Konsten att få tyst på störiga grannar.

Jag vill vara en sådan där cool granne, det vill jag verkligen! Du vet en sådan där granne som aldrig klagar, aldrig!
Igår skulle lägenheten under mig ha fest, vi visste detta eftersom de hade hängt upp lappar på ytterdörren där det stod att om de var för högljudda skulle man knacka på och säga till. Grejen i detta huset är att alla är helt awesome grannar, folk spelar hög musik hela dagarna och INGEN säger någonting. Jag retades med J och sa att det var tur att han skulle åka bort den kvällen för jag hade inte velat sitta här med honom surandes för att folk vart för högljudda.

Så där låg jag... kl kvart i fem, med ap-hög musik strömmandes ur golvet, och så slutar det.

Men bara en sekund, musiken är visserligen sänkt men istället är det trance-musik som satts igång och hela golvet dunkar av basen, och då sprack det!Jag var inte säker på om de var dem so spelade musiken fortfarande eller om det var den högljudda killen på nedersta våningen men jag klarade det liksom inte längre.Jag rusade upp och ut genom ytterdörren i pyjamas, väl utanför deras dörr inser jag dock vad det är jag håller på att göra. Jag är helt ensam, det är inte ens någon där uppe som väntar på mig.

Dessa människor har festat hårt sedan jag åkte till sandra kl 9 tidigare på dagen och här kommer jag, en helt ensam tjej som skall be dem att sänka? Vafan vet jag, de kanske får en knäpp, livsfarligt, så jag går slopet upp igen och nu brister det på riktigt. Jag ringer snyftandes min stackars pappa (jaja, jag kanske är lite av en daddy's girl men han brukar faktiskt kunna fixa allt.) "Vad ska jag göra!?". Min lätt förvirrade pappa snurrar ett tag innan han vaknat upp och insett hur situationen ser ut (han har liksom vant sig vid att jag har J hemma :P). "Jag är ledsen älskling men du får nog lägga en kudde över öronen, eller sätta in din iPod".

Gah, varför hade jag inte kommit på det! Så jag går ut i storarummet för att hämta iPoden och ett plötsligt får jag ett psykbryt och bankar två gånger med fötterna innan jag går tillbaka in i sovrummet. Men HÖR OCH HÄPNA, musiken tystnade! Det var tydligen så man gör. Jag somnade gott.....

Endast för att kl 11.30 bli väckt igen.... AV DEN JÄÄÄVLA MUSIKEN SOM DE SATT PÅ IGEN PÅ MORGONEN.

Kommentarer
Postat av: bunny

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAa

2010-01-24 @ 18:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0