The unintentional early bird

..haha det låter ju som en boktitel?
Jag sitter i skolan i Borås och väntar på att min lektion skall börja kl 10, vill man komma exakt i tid till den lektionen får man nämligen ta en buss som är framme ca 09.17. Detta vägrar jag dock göra för något annat än programmeringslektioner - vilket vi har idag!


Jag sitter och testar på lite strukturerad problemlösning (dvs. att bryta ner ett problem i steg för att se vad som är lösningen.) för att förbereda våran strukturerade programmering (same here :P) inför projektet som vi äntligen valt ut!


Eftersom vi är tre vin-drickande studenter som aldrig verkar komma ihåg vilka viner vi druckit (I wonder why?) har vi bestämt oss för att skapa ett vinbibliotek där man kan registrera ett vin efter man testat det genom att fylla i saker som namn, pris och land, samt betygsätta det och lägga till egna personliga kommentarer (typ: detta vin drack jag på nyår och det smakar päronsaft). Det låter väll som en härlig idé? tänk att ha ett eget vinbibliotek på datorn - så sofistikerat :D


är det något ni hade vart intresserade av kan ni ju få köpa en kopia för 20kr ;) haha
Jag har länge tänkt att skriva upp här olika viner jag testar eftersom jag tipsar om lite bra studentmat då och då så kanske jag ska tipsa om bra studentvin :)? Kan ju vara kul att testa nytt ibland, hade det vart intressant tro?
Päronsaft-vinet Comic Strip :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0