Urk...

Jag fick ett mini-bryt i skolan idag. Under en av våra raster spillde en klasskompis något på min rygg, jag vet vem han är så vända mig om och sa "uuuh, vad var det?". Det var jätte-kallt och jag trodde naturligtvis det var vatten eller något. När jag vände mig om så sa han bara "Ingenting" och försökte gömma undan sin mugg, så jag frågade honom igen (om än lite mer irriterad) "Vad var det!?", "Vatten" svarar han och försöker febrilt gömma muggen. Ni kan ju förstå att jag nu börjar bli mäkta irriterad och något rädd då jag känner att det gått igenom min stickade tröja och under har jag mitt vita favorit-linne. "P, VAD var det för någonting! Jag har ett VITT linne under" först då säger han chockat "Gick det igenom? det är kaffe."
Jag rusade ut till toaletten och måste erkänna att jag fyrade av ett antal ouppfostrade kommentarer såsom "Vänta du bara, om jag inte får bort det". Jag rusade in på toaletten och chockade en stackars tjej genom att dra av mig tröjan innan dörren ens stängts bakom mig. Resten av dagen har alltså spenderats i endast tjocktröja. Men det värsta är att jag inte fick någon ordentlig ursäkt, eller ens känslan av att han hade dåligt samvete, en annan hade blivit så fylld av dåligt samvete att det sprutat ur öronen på mig.
Fastän det kanske är lite extremt så förväntade jag mig faktiskt att jag skulle få en ordentlig ursäkt och en erbjudan om ersättning (vanligtvis hade jag ju inte tagit emot sådant naturligtvis, men jag vet faktiskt inte denna gången.. jag har dåligt med pengar och mitt linne kanske är förstört) men icke......
oh well, ska försöka få bort fläcken med diskmedel eftersom jag naturligtvis inte har någon tvätt-tid nu >.<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0