urk...

Det finns inget värre humör en det som kommer utav penga-bekymmer och som student är detta humör konstant! Fy farao! Det känns verkligen som om man går i cirklar, hela månaden går man bara och väntar på att månaden skall ta slut så att man vet att det inte kommer finnas fler  utgifter för denna månaden, sista veckan brukar jag uppleva en enorm lättnad då jag vet att det ända jag behöver göra är att köpa mat i en vecka. Första veckan i månaden måste jag stoppa mig själv, jag får känslan att jag precis ärvt en stor rikedom och aldrig behöver tänka på pengar igen!!!! Men så är det ju naturligtvis inte och andra veckan får jag lida av alla små inköp jag inte kunnat stoppa mig själv från att göra. Mitt lägsta mål för framtiden är att jag skall ha tillräckligt hög län för att kunna leva ett vardagsliv utan att behöva tänka på pengar.... jag förväntar mig inte ett liv där jag utav att blinka kan inhandla en ny bil eller byta ut min garderob men jag måste väll iallafall kunna köpa en cola utan att göra komplicerade matematiska uträkningar i huvudet.... Eller???

Kommentarer
Postat av: wify

jag vet känslan och den är hemsk. Tror att jag satt och pratade med ankan senast förra veckan om det här. Det är hemskt att ha pengaångest

2010-03-12 @ 16:31:29
Postat av: Emma

eh... nej tyvärr Jennifer. ;-)

2010-03-12 @ 16:43:08
Postat av: bunny

nej det funkar inte så jenna. antingen bor man ute under en kartong, eller så har man ett hus på varje kontinent och en egen ö. jag ska i alla falle satsa på det sistnämnda.

2010-03-12 @ 22:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0